Friday, May 25, 2007

Model? Me?!

Ok, I apologize for being away for so long, but I've had some difficult weeks and if it wasn't for my friend Louco to remind me that I haven't been writting here for a while I would have forgotten this blog completely.

I warn you guys that this will look like a narcisist post, but I think I should write about it anyway, first because it really happened and second because my dear friend Laura deserves a lot of credit for those wonderful pictures.

Anyway, I was sitting here in my computer a month ago when a friend logged in and suddenly told me to go meet him in a modeling agency. Yeah, you read that right. My first reaction was to make a joke, but I realized then he was serious about it. Well, it wouldn't hurt to meet the agent and talk a little about the possibilities.

In a sunny morning I talked to the agent and twenty minutes later he was already assigning me for getting some shots and some model ethiquete practice (whatever for I still don't know. That's kinda stupid and pointless. Everybody knows how to smile for a camera!)

I didn't want to spend money on a photo book, seriously. I wasn't serious about the deal. So I asked a friend of mine if she would so kindly take some pictures of me so I could see what would happen.

She did and I must say I'm impressed with the results. I've sent the pictures to the agent and he's already scheduling me for some hair and makeup shooting sections. Isn't that weird? That's not exactly the kind of work I had in mind, but it pays well so... well! A freelance work sometimes won't hurt.

Take a look at some pictures. Lau! You so totally rock, girl!












11 comments:

Louco said...

Gostei mais da terceira ^^

O curioso, e que eu nunca vou conseguir entender, é vc não aceitar que é 'bonita' até outra pessoa dizer... Estou dizendo isso há anos, Miki!!!

T'sá *suspiro resignado* Mas até aí, quase ninguém escuta o que eu falo, mesmo... Depois reclamam pq eu só falo sozinho

Beijão do otouto, moça modelo! ~_^

Anonymous said...

Wow!you look beautiful, Vivi! You really should be a model in the first place... I am your fan in fanfiction, you know?

Vivi said...

Hey my Anonymous friend, thank you for the compliment. Have you ever left me any review on fanfiction? I remember everyone who leaves a comment. What's your nickname there?

Alora said...

Hi! My nickname in fanficiotn is dannyXsam101. I just started reading your stories last April and I'm looking forward to the chapter 2 of your new story, The Noir Style. My name is Alora,a Filipino and I won't stay anonymous now.

Ethan said...

ficaram muito lindas essas fotos :} parecem fotos de filme

Louco said...

Hewh, acabei de notar outra coisa... Há um certo ar de 'Sam' em muitas dessas fotos ^^!

Continue com o bom trabalho, moça. Beijão do otouto sonado - que não vai começar a responder ainda, nao. A essa hora, e depois dessa semana, não sobrou muito de mim. Acho que começo amanhã...

~_^

Louco said...

Olá! Sou eu de novo, convalescendo (devagar pacas) e durante a resposta (já sei como terminou o 'Danny Phantom') pra avisar vc, o pessoal CAÍdo tá se programando pra ver 'Piratas do Caribe 3'.

Não sei se vc tá a fim de ver, se já viu ou whatever, mas acho que a galera deve se reunir nesse feriado, ou o mais tardar, no domingo. Entre na ML se estiver a fim, e confirme presença. Heh... Eu faria o mesmo, se não estivesse tão zoado... o_0'

Mas apareço assim que puder lá, já q tbm pretendo aparecer na sessão de cinema. Ah, e antecipadamente, Feliz Aniversário, irmãzinha modelo!!!!!!!!!! *_*

Beijão carinhoso (bom, talvez só um aperto de mão; estou gripado, sabe...) do otouto!

Vivi said...

Hello, Alora. I remember you! You've reviewed my new fanfic a few weeks ago. I'm going to update soon. So, you're from Filipines!How is it there? There's one of the places I'd like to visit.

Ethan, foram usados negativos com Iso de filme mesmo e jogo de foco e luminosidade para ficar com essa cara. Que bom que gostou!

Louco, da onde você tirou essa idéia de 'ar de Sam'? Não tem nada a ver com a garota. Ela é gótica; To com cara de gótica nessas fotos?
Ah, mas então vc vai ao cinema no domingo? Pelo visto estão combinando no shopping Tatuapé. Do lado de casa! beleza! vou de carro e chego em 10 minutos! Vou lá confirmar presença e vê se faz o mesmo viu!

Louco said...

Hahahahahahaha, nada como aparecer pruma visita de vez em quando. Olá Miki irmãzinha! Saudações do otouto, de novo!

Primeiro, e mais importante, happy birthday, young lady! Q vc continue crescendo e aparecendo a cada ano mais, que é assim que nós seus amigos gostamos e pensamos em vc!!! ^_^

Segundo, não chateia. Vc mesma disse no seu fic que ela é a gótica menos gótica que já se viu; só tem um visual vagamente gótico. No seu caso (particularmente na foto número cinco, de cima pra baixo), vc tem as cores e o olhar pensativo da Sam sim, e não discuta.

Terceiro... Eita. Eu acabei de deixar um e-mail na lista, dizendo q talvez fosse legal deixar pro próximo domingo, pq a Tétis mencionou que não poderia ir nesse. O pai dela tá visitando em casa, you know. E o pessoal da lista tá meio devagar, ninguém falou muito até agora se vai ou não, tirnado Ban e Dryden.

Bom, se a maioria decidir q vai pro Tatuapé, então so will I. queria mesmo dar um tempinho pra minha garganta, mas firm~e. Vejamos no que vai dar.

Por ora, beijão sonado, gripado e zoado do otouto gelado, nee-chan aniversariante!

(Hm, acho que já disse isso, mas é melhor confirmar: talvez devamos deixar o 'beijão' de lado por um 'tchauzão' de longe, até minha gripe passar... ^^')

Ashley! said...

*head-desk* I am such a bad person. you told me this like, months ago, and I never even bothered to come check here to get more info! and we havent talked in weeks and bleh. anyway, those pics are friggen awesome. My favorite is the 5th one down. hands down. and the ones on the benches to. those are great. lemme know whats going on! i still actually DO want to know! byes!

Anonymous said...

Hi Vivi! I'm anonymous again because my brother is using the computer and I just asked him to use it for about 3 minutes(I don't even have the chance to check out my blog and sign in) so it will be a snap. It's hot here in the Phils. And it's classes are on and I HATE IT! By the way, thanks for replying my comment. Bye! My brother will use the computer now.. BYE!